fredag 2 januari 2009

Nyår

Nu orkar jag mig på en uppdatering om nyåret. Vi tog det säkra före det osäkra och åkte ut till Per-Erik med alla hundarna för att fira in det nya året så långt från raketer och smällare som det går. Mamma och Per skulle också komma med Zita så sammanlagt var det 7st hundar under samma tak!! (Domminic, Goliat, Kevin, Taika, Fanny, Zita och Jeppe), jag fick även höra att Sussie hämtade sin vita herdehund Snövit senare under natten. Det var riktigt fascinerande att se så många hundar komma överens med varandra utan att ens gruffa med varandra -Zita och Fanny var i alla fall kvällens drottningar enligt dom själva ;). Det bjöds bland annat på toastskagen och varmrökt lax och sen lyckades vi även trycka ner en stor bit ananaspaj -bara för att den var så god! Dessvärre så blev jag och mamma bryta upp och åka iväg för att jobba.. mamma på sjukan och jag på taxiväxeln, så vi överlät resterande nyårsfirande till övriga. Var full rulle hela natten och jag hann knappt lägga på innan det var dags att svara igen och det var inte alltid så trevliga samtal man fick... Kom iväg halv fem trots att jag skulle ha slutat vid tre men som sagt det var omöjligt att gå tidigare. Fick i alla fall höra att det hade gått bra med hundarna och när det hade börjat närma sig 00:00 så hade de vridit på både musik och TV så de hade inte hört några smällare alls. Så jag hoppas verkligen att det har gått lika bra för era hundar under natten som för våra hundar! Och sen vill jag passa på att önska er ett riktigt gott 2009!!

Inga kommentarer: