torsdag 22 januari 2009

Bara att vänta...

Just nu känns allt bara trist och jobbigt, antar att det är på grund av vädret. Men det känns bara som att man går och väntar, allt verkar dra igång i vår så just nu finns det inte så mycket att göra. Håller på att bygga upp muskler och kondition på hundarna och jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk, Taika var skendräktig innan jul så hon tappade väldigt mycket muskler men var i övrigt fin i hullet, så nu har jag tagit långpromenader (minst en timme) några gånger i veckan och låtit dem springa lite i hundgården om det inte varit fryst och redan så har hon börjat få muskler!! Det är helt sjukt, jag fattar inte att de kan ha så lätt att få muskler, synd att man inte har lika lätt själv... ;) Goliat tycker jag är helt perfekt just nu, lagom med muskler och fin i hullet, så jag längtar verkligen tills i mars då utställningarna börjar för vår del -men just nu så känns det som en evighet tills dess... fattar inte hur jag ska klara mig! Vet inte vad som flög i mig i måndags men jag bokade in ett pilatespass 06.45 tills idag, så det var bara att vackert gå upp när klockan ringde och åka iväg, och jag måste säga att det var den bästa impulsen jag fått på länge! Så förhoppningsvis håller det i sig och att jag även utökar med lite andra grupppass, styrketräning i gymmet och simning -så förhoppningsvis kommer jag vara lika fin som hundarna men det kommer ta betydligt längre tid en tre veckor! haha!!
Måste bara lägga in en bild från i somras från Gotland, bara sex månader kvar tills jag får åka över till denna underbara ö:


Goliat njuter av att få klättra på raukar!

1 kommentar:

Sofie sa...

Jag förstår att du känner dig frustrerad över att det inte finns nått kul att göra. Även jag längtar till säsongen drar igång i Mars. Jag hade också tänkt ha bra kondis på mina hundar men än så länge ser det mörkt ut. Fast jag tycker att de är rätt fina ändå. Bara snön går bort finns trädården till deras förfogande som träningsplats. Annars så hade även jag tänkt vara fit till tävlingssäsongen börjar. Vi kanske kan sporra varandra till att träna. Det blir kanske lite roligare då. Vad säger du?