torsdag 8 januari 2009

Promenad

Efter flera veckors minusgrader så har det varit omöjligt att vara ute på en längre promenad än en halvtimme, hundarna får kramp i tassarna och ser allmänt plågade ut och för att vara ärlig så har jag inte heller haft så stor lust att vara ute och frysa ihjäl. Så igår så var det äntligen lite varmare och solen sken så det var bara att passa på och gå en långpromenad. Fanny skulle jag aldrig släpa med på en långpromenad när det är minusgrader hon är trots allt en 11årig nakenhund. Så bytte lite med Eva, hon fick ta Fanny och Taika fick följa med oss ut, fick med Tommy också! Tog på mig rejält med kläder för jag vet att jag fryser väldigt lätt, så med långkalsonger, fodrade byxor, tjocktröja, dunjacka, dubbla halsdukar, mössa, dubbla handskar och fodrade kängor begav jag mig ut. Solen sken så det gjorde inte så mycket att det var -7 ute och så länge vi rörde på oss så var hundarna nöjda. Vi gick faktiskt i en och en halv timme och solen var på väg ner så det var ett jätte härligt ljus, och hundarnas pälsar lyste som rött guld, Tommy tog ett kort med sin mobil så därav den dåliga kvalitén. Man ser också att hundarna tyckte det var lite väl kallt för att stå stilla ;)


Goliat och Taika

Inga kommentarer: