onsdag 31 december 2008

Jul

På juldagen åkte vi hem till min pappa och Ingalill för att fira jul där. Hundarna följde självklart med. En riktigt mysig kväll blev det för både två och fyrbenta, med mycket god mat och trevligt sällskap, farmor tittade förbi på kvällen så vi kunde byta lite julklappar och säga hej. Synd bara att snön hade försvunnit sen julafton men men man kan inte alltid ha bra väder.






På lördagen åkte vi till Björnlunda till Tommys mormor och Rolf, hundarna fick väldigt lite mat på morgonen för jag vet att så fort vi kommer till Lisbeth så kommer hundarna få äta konstant!! Och mycket riktigt när vi kom innanför dörren så åkte leverpastejsburken fram :) inte konstigt att hundarna blir som galna när de fattar att vi ska till "mormor". Vi blev bjudna på vårt tredje och sista julbord där och det var riktigt gott! Jag har faktiskt inget emot att äta julbord flera dar i rad speciellt när man äter dem hos olika personer för alla har ju sina egna måsten på julbordet, så de blir så annorlunda. Godast på det här julbordet var nog Lisbeths revbenspjäll, så himla goda och jag tror hundarna höll med ;) Goliat fick gnaga av köttet från själva benen och jag trodde nästan att ögonen skulle trilla ut!! Mitt i allt så ringde de från jobbet och undrade om jag kunde jobba i natt, så vid åtta åkte vi hem och det var bara för mig att vända i dörren och åka till jobbet, kom hem 04:00 så tog lite sovmorgon på söndagen.

Inga kommentarer: