måndag 12 januari 2009

Helgen

Idag har det varit en riktig slödag, varken jag eller hundarna har gjort särskilt mycket. Har bara gått de nödvändiga promenaderna och sen har jag faktiskt städat lite i köket, men till mitt försvar så har vi gjort en hel del i helgen. Började med en skön långpromenad i fredags med Eva och alla faraohundar tror vi gick i en timme och tjugo minuter, halt var det i alla fall och helt plötsligt flyger en fasanjävel upp från diket -och ja hundarna vart helt tokiga, fattar inte hur jag kunde hålla balansen när de drog efter fasanen! Dagen efter så åkte vi upp till Eva igen fast av helt andra orsaker -Eva fyllde nämligen år!!! Hade bakat en silviakaka för att ta med och om jag får säga det själv så blev den ovanligt lyckad! Eva hade bakat en jättegod gräddtårta med banan och hallon, så det blev en hel del frossande ;) Det var två samtalsämnen som delade upp oss i två grupper: Grabbarna hamnade i köket och pratade om bilar och vi tjejer satt i soffan och pratade så klart om hundar :) och det är faktiskt så det ofta är när vi träffas.
Sen på söndagen åkte jag, tommy och hundarna (Taika följde med också) ut till Tuna för att äta söndagsmiddag. Middagen var underbart god med skinkstek, sås och potatis... hundarna kunde inte hålla sig borta från bordet :). Och självklart fick de smaka massor med kött och så fick de även varsin grisknorr att tugga på. Senare så släppte jag ut Goliat och Taika på tomten och de racade så där som bara faraohundar kan så det var så härligt att se, men samtidigt får man lite dåligt samvete för att man inte kan släppa dem lösa så ofta eftersom vi bor i lägenhet. På kvällen tog jag alla hundarna med mig ut i skogen och gick längs elljusspåret, lite obehagligt att gå själv i skogen men det gick bra förutom att det helt plötsligt kom en joggare bakom mig som varken jag eller hundarna var beredda på så vi hoppade nog tre meter alla fem! Lämnade tillbaka Taika till Eva när vi åkte hem. Fick rapport att Taika var hur trött som helst och det ska jag säga att det är inte världens lättaste att få den damen trött! Så idag så tycker jag faktiskt att vi har all rätt att bara ta det lugnt och slöa! Men imorgon får det bli nya tag och beroende på vädret så hoppas jag på en långpromenad.
Dominic och Taika väntar på tårtan!
Tjejgänget med Eva bakom kameran: Kevin
Zita, Bea, Mamma, Fanny, jag och Goliat

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde man väl tänka sig att Kevin skulle tillhöra "tjejgänget" :))

Kram Sofie