måndag 25 maj 2009

Österbybruk

Nu har jag vilat upp mig efter lördagens utställning. Vi åkte hemifrån halv fem och och var där innan åtta, så vi hade god tid på oss att släpa alla grejor den långa vägen från bilen till ringen som var såklart längst bort på området!! Och inte nog med det så öste regnet ner, så både vi och hundarna var blöta och inte så där jätte roade. Jag och Goliat var först in av våra och han frös lite och ärligt talat så kände jag mig stressad av domaren (återkommer om det) så Goliat hann aldrig riktigt varva ner men han stod ganska bra och jag tyckte om hans attityd och utstrålning och han sprang som en dröm som vanligt ;). Goliat slutade som bh2 med cacib så jag ska vara nöjd för det var cacibet jag ville ha, nu saknas bara ett.. Sen var det Taikas tur och hon var väl inte jätte road av att stå där i regnet i frysa, och ja jag måste medge att jag blev rätt chockad när hon åkte ut med en slät etta... Det kanske låter högfärdigt men det har faktiskt aldrig hänt och hon är en väldigt vacker tik med hög kvalité. Stod inte direkt något i kritiken heller, han verkade bara inte tycka om hennes typ. Är supernöjd med Goliats kritik, bara en massa exellent i kritiken så det var verkligen kul att läsa. Jag är faktiskt väldigt besviken på domaren (inte på hur han dömde), han tittade knappt på hundarna och framför domarbordet så kände han inte ens igenom dem!!! Det var nog den snabbaste bedömningen jag varit med om, det var verkligen bara in och ut i ur ringen. Och tyvärr påverkade det mig, för jag blev verkligen stressad för allt var så hastigt och det var synd. Faktum är att det är en internationell utställning där folk sitter och åker kanske väldigt långt och har betalat massor med pengar och sen kan inte ens domaren göra ett vettigt jobb -det tycker jag är jäkligt dåligt! Men men det är sånt man aldrig vet i förväg men till nästa utställning har jag beställt sol i alla fall!!!


Taika framför domarbordet


Tycker verkligen att hon skulle ha ck...


Goliat on the move

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Tack för grattiset! Och grattis till er också, kul att Goliat fick fin kritik! Vi vet ju alla hur fin han är! Synd med hastig domare, jag vet hur besviken man blir.
Kram från oss i Skåne, Ingrid o Tage o Elsa o Vilda

Jenny sa...

Det är så tråkigt med sånna domare! Tycker verklligen att Adam skulle tagit certet och Taika utan ck, HALLÅ?! Vilket miffo! Det är bar fuuula hundar som ska vara utan ck, noch taika tillhör verkligen inte den kategorien! Är nog ganska glad att jag höll mig till min råttutställning iallafall! ;)

Sofie sa...

Jag håller mer om doamren. Han verkade väldigt nonchalant med faraohundarna. Vi vet ju inte hur han var med de andra raserna, men det kändes lite trist när vi stog där i regnet att han inte verkade bry sig så väldigt mycket.

Kram Sofie