måndag 4 maj 2009

Årets första grillning

Vi har ju faktiskt grillat en gång tidigare men det här var den första "riktiga" med kött och klyftpotitis :) gången innan grillade vi korv. Det var mamma och Per som hade bjudit ut oss till Tuna i Söndags, Carro och Bea var där också. Vädret var inte lika bra som tidigare men det var ändå sol och varmt så man ska väl inte klaga ;) Vi hade det jätte trevligt med god mat och jag hade tagit med mig en tårta från jobbet, en vit chokladmoussetårta med svartvinbärsmousse! Alla tyckte den var supergod (med undantag av syrran som inte äter tårta, japp man kan ju inte tro att vi är släkt). Hundarna tyckte det var skönt att få vara ute lösa och gå som de ville, Fanny låg och pressade i solen på en filt och Goliat var totalt galen och racade runt på tomten som bara en faraohund kan med korta vilopauser men annars var det full rulle :). Jag och mamma tog hundarna och gick en timme i skogen senare på eftermiddan. Mina hundar var rätt trötta på kvällen när jag kom hem efter all frisk luft och motion.








1 kommentar:

Anna G sa...

Jag kan inte ens hålla räkningen på hur många gånger vi grillat i år. Men så är vi ju oxå riktiga grillfreaks. Ja, främst jonas då som även kan grilla i februari :)