fredag 22 maj 2009

Förberedelser

Sitter uppe på taxi och jobbar, vilket jag smått börjar ångra att jag gick med på att göra. Det blir inte mycket sömn i natt inte, slutar här tre och vi ska försöka åka vid halv 5 så jag hoppas få vila en haltimme innan i alla fall men sen kan jag ju sova i bilen men jag kommer nog inte vara så kaxig imorgon. Har laddat som vanligt med att bada hundar, klippt klor osv Och såklart har Eva stått och pinat sig med att koka lever, hundarna vart som tokiga som vanligt. Själv bakade jag något mycket trevligare hemma hos mig: morotsmuffins med philadelphiatopping! Så jag hoppas de är goda imorgon :)

Tog Taika på agilityn förra veckan och hon var riktigt duktig, hon är inte så van vid att göra någonting utan pojkarna så det var väldigt nyttigt för henne. Hon tyckte det var lite konstigt med så många hundar på samma ställe. Men när vi väl satte igång med själva träningen gick det hur bra som helst, inga problem med vare sig däcket eller långhopp trot att det var första gången. Hade henne till och med lös och det fungerade super, hon är väldigt kontaktsökande så det är bra men jag kunde inte slappna av helt. Platta tunneln fungerade också så länge man höll upp en glipa så hon att det blev lite ljust. Det som hon har lite svårt för är en kombination, för när hon har hoppat så tror hon att hon är färdig, så om det står en tunnel framför så springer hon förbi har även provat tvärtom men det spelar ingen roll. Den enda kombinationen hon tar utan problem är tre hopp efter varandra. Så det ska vi börja träna på nästa vecka.

Återkommer i morgon eller på söndag med uppdatering och bilder från Österbybruk!!

Inga kommentarer: