torsdag 7 maj 2009

Ont i tån och Agilityträning

Vi börjar med ont i tån, igår var jag nämligen på vårdcentralen och opererade bort halva stortånageln!!! på grund av nageltrång som jag har haft i tre veckor nu. Känns lite pinsamt att ha nageltrång när man är 20år för det är nått jag förknippar med gamla gummor och gubbar... Så nu ett tag framöver kommer jag få gå till vårdcentralen var och varannan dag för att de ska lägga om med nya förband och kolla så det läker som det ska.

Och nu till det andra lite roligare, jag och Goliat var på vår andra kurstillfälle idag, japp jag tvingade på mig skor och körde dit och sprang i två timmar med min tå men vad gör man inte för sina hundar?? (all smärtstillande hjälpte lite också). Idag tränade vi på olika kombinationer av hopp och tunnel , varav jag bara kunde köra hopp-tunnel och inte tvärtom eftersom han var kopplad. Han uppförde sig exemplariskt och for över både hinder och genom tunnel utan problem, vid några tillfällen sprang han vid sidan om. Sen började vi med slalom med enbart en port för att träna in rätt ingång, vill gärna använda mig av kommandot "slalom" även fast han inte vet vad det betyder men jag tyckte han förstod bättre när jag sa det för om jag inte följde med hela vägen så stannade han och undrade varför, och om jag då la till "slalom" gick han igenom. Provade från olika vinklar och oftast fattade han men ibland ville han gå från vänster så det här är nått vi ska träna mycket på. Det andra nya hindret var långhopp och då började jag först med en planka, men jag insåg att jag kunde öka på utan problem så strax efter körde vi med alla och jag fick springa som en galning för att hinna med honom, men han hoppade precis som han skulle långt och lågt. Så jag är riktigt nöjd över våran insatts idag och jag tycker att vi visade att faraohundar kan! Men när vi skulle gå därifrån så skrek Goliat till och började halta, jag och två till kollade igenom tassen och visst hade han ont mellan två tår men vi hittade ingenting så antagligen blev han biten av en pissmyra. Börjar fundera på om Goliat hade tänkt att göra nått varje gång, för han drog ju första gången och andra gången blev han halt! Nu ska jag gå och lägga mig för jag är så jäkla trött och Goliat är väl lite trött han också :)

1 kommentar:

Norbergarna sa...

vilken duktig kille!