fredag 19 december 2008

Uppdatering

Var ett tag sen jag skrev men datorn har strulat en hel del, så jag tänkte att jag får dra en snabb uppdatering om vad som har hänt den senaste veckan. Onsdagen förra veckan åkte vi in till Nyköping med Goliat och Taika för de skulle få gratis "undersökning" av massören och IR-terapeuten Ingela Adofsson, de var jätteduktiga och de stod helt stilla under tiden hon kände och klämde på alla tänkbara punkter på dem och Goliat tyckte att hon förtjänade en stor blöt puss efteråt :). Sen på söndagen så hade jag bjudit hem pappa och hans sambo Ingalill på mat, men de kom egentligen för att hjälpa mig med köttbullarna till julafton. För det finns ingen som gör så goda köttbullar som min pappa!!! Slog på stort och gjorde på 2kg köttfärs men det blev inte så mycket... kanske för att jag gick och åt av dem hela tiden ;) var rätt snabb på att frysa in dem när de hade kallnat!! fast några stoppade jag i kylen så jag kunde få njuta i några dagar innan julafton :). Har shoppat färdigt alla julklappar också men det kan bero på att jag köpte de flesta redan i augusti när vi var på Gotland (det gäller att vara ute i god tid!), är jäkligt glad att jag köpte så mycket där för jag är väldigt pank för tillfället. Men nu går jag bara och längtar till julen för det är så himla mysigt att träffa alla och äta god mat och bara njuta, även fast det verkar bli en snöfri jul i år också. Var och klippte mig igår och jag har världens underbaraste frisör och jag har haft henne sen jag var liten. Hade hundarna med mig (Goliat och Fanny) och det var inga problem, hon hade inte sett en faraohund förrut men hon tyckte att han var jättevacker. De var lugna och låg ner under klippningen, fast Goliat var tvungen att komma och titta vad vi höll på med -han är verkligen ett riktigt charmtroll. Sen så har jag lagt till min katt Kiddo här på bloggen. Tog lite bilder på undersökningen med Ingela Adolfsson, Goliat först och sen Taika.








1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jobbigt när man inte hinner uppdatera. Hundarna ser ut att ha haft det mysigt. Har provat med Maysan en gång men hon såg ut som att hon helst ville försvinna. Hon tyckte det var skönt men jobbigt.