tisdag 9 december 2008

Luciatåg

Idag har Jag, Tommy och Eva varit i Nyköping med hundarna och lussat! Tass och Strass hade för första gången ordnat ett Luciatåg för hundar, så det var klart att vi skulle vara med. Märktes dock att det var första gången för det fanns flera brister; t ex så kunde de ha stängt av gatan för biltraffik för det var inte kul att trängas med bilarna, och sen kunde de haft lite musik för det skulle ha muntrat upp stämningen! Men annars så var det helt ok och om de har ett nästa år så åker jag säkerligen in då också. Hundarna uppförde sig jättebra trots att det var fullt med folk och hundar överallt (med undantag från Dominic som tydligen hade vaknat på fel sida och inte var ett dugg road av att vara där...). Blev även intervjuade av SN så jag tror inte jag tänker läsa tidningen i morgon... ;) Tommy följde med och knäppte lite bilder, var rätt mörkt så det blev ingen toppenkvalité.


Eva, Dominic och Kevin


Nu är vi redo att lussa med glitter och tomteluva
Storgatan i Nyköping
Jag med Goliat och Taika
Gruppfoto

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi, hi, vad roligt! Men det ser mera ut som ett tomtetåg än ett Lucia-tåg!