lördag 22 november 2008

Kursavslutning

Ja som rubriken antyder så har jag och Goliat varit på avslutning på lydnadskursen, och självklart så hade den första snön lagt sig på marken. Det var riktigt råkallt så vi körde mest hälsa-övningar och gå slalom runt varandra och sånt, det gick jättebra och Goliat satt fint vid min sida (med kontakt!!!) medan de andra ekipagen kom fram och hälsade. Innan vi gick upp till klubbstugan så tog vi ett gruppfoto, så det lägger jag ut så fort jag har fått det mailat till mig! Malin bjöd på smörgåstårta och te och under tiden satt vi och utvärderade kursen och pratade på allmänt om hundar. Alla var enade om att Malin var en otroligt duktig instuktör med båda fötterna på jorden och alla ville ha en till kurs med henne till våren. Jag är otroligt tacksam för att jag har haft möjlighet att ha henne som instruktör för hon har verkligen fått mig att ändra uppfattning om bruks, för trots att hon själv har rottweiler så har hon varit helt suverän med Goliat. Hon ser till varje enskild individ och hjälper en utefter hundens behov. Och jag tror att alla ni som har farohund förstår vad jag menar när jag säger att de är väldigt speciella att träna, men glädjen när man lyckas är helt enorm! Goliat har verkligen tagit ett stort steg framåt och vi har kommit varandra ännu närmre än tidigare, men det är en lång väg kvar till prispallen men det får ta den tid det tar för en dag så kommer jag och Goliat dit! Vi kommer i alla fall sakna våra träningar på lördagsförmiddagarna, men vi får tappert träna på här hemma tills nästa tillfälle dyker upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Em jag är så stolt över er,bara att se er tillsammans är WOW.Han var min förut:) Men Goliat bara avgudar dej,så vad kan jag göra:) Tack för en underbar dag.Fyfan vad det var kul å se våra underbara glada gröngölingar i dag,springa på fältet som om dom aldrig gjort nått annat förut:) Å lilla bebisen Kevin som vart helt tokig när han såg haren (trasan) ska bli kul å starta han till våren .När det är en normal temratur ute:) börjar tina upp efter ett långt varmt bad...är bara så glad:) tjohoo:) go natt,eller ...jag går i ide ,Väck mej till våren, kram svärmor