söndag 30 november 2008

1a Advent

Det här är nog bland den mysigaste tiden på året, i alla fall om det hade varit ett tjockt lager snö på marken istället för regn och slask som det är nu. Så igår tog jag och Tommy hundarna och åkte ut till Tuna för att julbaka! Det var längesen alla var samlade, Cassandra hade till och med åkt från Lindesberg. Mamma hade satt en dubbel papparkaksdeg redan i fredags och efter flera timmars kavlande så var det dags att baka ut lussekatterna (mamma slog på stort och gjorde på 2liter!!!) Så medan jag, Cassandra och Bea bakade ut allting så höll mamma ställningen i köket och höll koll på både tider och plåtar. Vet inte hur många timmar vi höll på men vi var inte klara förren på kvällen och då tog jag och Tommy gladeligen ansvaret att gå med hundarna och gud vad skönt det var med kall, frisk luft!! Tog en välförtjänt fika när vi kom in med både pepparkakor, lussekatter och såklart glögg med russin och mandel! Riktigt mysigt faktiskt. Passade även på att kela med min underbara katt Kiddo och det gör lika ont i mig varje gång jag träffar honom och varje gång intalar jag mig att han har det bra här ute på landet och han skulle aldrig klara av att bo i lägenhet. För det var nog det enda som riktigt tog emot när jag flyttade hemifrån, att lämna kvar min älskade lilla Kiddo som jag levt med i åtta år. Men jag åker ut så ofta jag kan för att pussa på honom!
Några bilder blev det i alla fall:


En väldigt mjölig Carro


Cassandra

Mamma fixar i köket

Min lilla älskling...


Fanny sover hos husse


Bara det bästa är gott nog för min apa,
Goliat vilar sig i mammas gotländska fårskinnsfotölj
för 10.000kr!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart Goliat ska lyxa till det om han har chansen ;)

Vad roligt att träffas och baka tillsammans.

Ha en bra första advent på er. kram