måndag 19 oktober 2009

2x tårta

Ja i helgen har vi svullat rejält så i veckan blir det en sväng till gymmet och ett gäng långpromenader :) I lördags var vi bjudna på middag ute i tuna, blev en skitgod köttgryta med pain riche till och sen den ultimata födelsedagstårtan: Ricecrisptårta!! Vi gör den så fort nån fyller år och vi har fortfarande inte tröttnat (tror inte det går), fast vem kan tröttna på seg krispig maräng med vaniljsmörkräm, grädde och röda vinbär?? -ingen jag känner i alla fall! De har två små söta kattungar också -en hona och en hane, och de är gudomligt söta och de växer så det knakar. Ska lägga in lite bilder på dem sen i ett annat inlägg.

Och idag bjöd jag och Tommy hem Eva och Per-Erik. Vi provade nått nytt och friterade kyckling och räkor i frittyrsmet med ris, sötsursås och soja -blev så jäkla gott! Jag testade att göra en tårta med moussefyllningar, lager 1 en hallonmousse och lager 2 en mörk chokladmousse, sen täckte jag hela tårtan med hallongrädde. Den vart jättegod men jag tror att den hade behövt stå till sig lite så vi får se hur den smakar imorgon (japp tre dagar med tårta, så om jag rullar fram på nästa utställning så vet ni varför!!). Tänkte ta ett kort på min tårta men vi var väldigt sugna på att smaka så jag hann inte :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för super god middag.Men den där Tårtan var bara för underbar:) snart kan du öppna eget konditori. kramis svärmor