måndag 13 april 2009

Glad Påsk

Ja nu är påsken över för i år och jag har väl inte gjort särskillt mycket. Påsken har ingen speciell betydelse för mig, det är mer en chans att ta sig tid och träffa familjen över en bit mat och bara umgås och det är precis det jag har gjort -har dessutom haft långledigt så det känns skönt. På långfredan åkte vi hem till mamma och Per i Tuna och de bjöd på en underbart god middag: lax med cherrysås (helt fantasiskt god!) och potatis, jag hade fixat efterrätter -silviakaka. Dörren var öppen hela tiden så Goliat fick gå in och ut som han ville och han racade på som bara den! Jag och mamma tog bilen till skogen och gick en sväng efter maten med alla hundarna, men det hade nog gått ett djur innan för Goliat spejjade och var verkligen på hugget. Påskdagen åkte jag och syrran till pappa och ingalill och åt påskbord: tyckte nog om fiskdelen av bordet bäst, riktigt gott med både lax, paté och ägg med räkor men även köttbullarna stog högt. Så en riktigt trevlig påskhelg har det varit med både god mat och trevligt sällskap. Så jag hoppas att ni andra har haft en trevlig påsk, oavsett om ni har varit hemma eller på hundutställning!

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad sägs som att åka på en kryssning någon gång.. Bara du & jag! haha, det där lät inte bra. Men det vore fakitskt kul, lämna över hundr och ansvar på någon annan för en stund.. :p