lördag 22 augusti 2009

En tripp till glassparadiset :)

Ja alltså till Smultronstället i Söderköping! Vi försöker göra en tripp dit varje år för att frossa i en gigantisk glass tills man nästan spricker. I år blev vi sex personer som åkte ner (tur att man har en buick), åkte såklart över Kvarsebofärjan och vädret var på topp när vi väl kommit bort från ett regnblött Nyköping. Har alltid lika stor beslutsångest varje gång jag sitter där med den gigantiska menyn framför mig, men till sist föll valet på en "Wienervals" (Den var väldigt chokladig, med grädde och hallon) och jag vart absolut inte besviken! Tyckte att det passade bra med hallon till för den vart lite fräschare då. Måste komma ihåg till nästa år att välja byxor med lös resår i alla fall ;). Ett måste när man har tryckt i sig sin glass är att gå upp för ett berg som ligger på andra sidan kanalen. Och det finns trappor som leder hela vägen upp till en utkiksplats (och det är väldigt högt!), fast det var bara jag, Carro och Tommy som klättrade upp. Fy fan vilken mjölksyra man fick i benen, hemskt!! Men utsikten var verkligen otrolig, man ser hela Söderköping och alla människor ser ut som små pysslingar, haha! Fast när vi väl var nere på marken igen så hade den där tunga känslan i magen efter glassen försvunnit så det var skönt, och sen kan man inbilla sig att man förbrände den där glassen också :) :) På hemvägen tog vi en omväg förbi Stegeborg, vägarna där är så himla fina med härliga kurvor och bra asfalt (vi åkte mycket motorcykel där förut) blev även inbjudna på lite mat i Tuna innan vi fortsatte hem.
Alla glassarna (min är närmst)


På väg upp, en jäkla massa trappsteg var det.
Ska räkna dem nästa år, haha!!!
Utsikt innan vi kommit ända upp
Ja vi var ganska högt upp!!
Här har vi alla framför Buicken
Tommy, Carro, Mamma, Per, Bea och jag framför kameran!

Inga kommentarer: