onsdag 18 februari 2009

Långpromenad

Har precis kommit in med Goliat efter att ha gått en rejäl långpromenad så jag känner mig rätt mör för tillfället. Vi gick i rask takt i 2timmar(!!), men jag får väl erkänna att jag gick lite vilse så det tog lite extra tid... men vad gör det? solen värmde och det var så skönt att vara ute och gå. Gick förbi bruks och det var helt tomt så passade på att släppa Goliat och träna lite lydnad, han uppförde sig jätte bra och visade sig från sin bästa sida! Vi håller nämligen på att träna lite till agilitykursen som börjar i april för man msåte tydligen bli godkänt på ett inträdesprov innan man får börja. Man ska bland annat kunna göra en inkallning och gå slalom mellan koner. Så idag tränade jag på inkallning och följsamhet, inkallningen satt perfekt och jag behövde inte hjälpa honom i ingången!! Men det här med fot fastnar liksom inte, om jag börjar gå framåt så tar han ett steg med mig och sen börjar han hoppa och skutta runt mig som en galning för han vill ha godis... jag lyckades få honom att gå några steg med mig och då berömde jag jätte mycket, det går ju framåt i alla fall. Varierade promenaden så mycket som möjligt med grusväg, skog och åker. Efter han vart magsjuk så var han så himla mager så då har han bara fått mat och de promenader han behöver så nu ser han helt ok ut men musklerna har ju minskat betydligt så jag hoppas kunna ändra på det nu, har ju mindre en två veckor på mig...

Inga kommentarer: