lördag 14 februari 2009

Fredagen den 13

Enligt mig är fredagen den 13 en otursdag, det ska alltid hända saker då kanske inte så hemska men små saker som förstör hela dagen. Som idag så hällde Tommy ut sin cola i bilen (sin egen) och det har aldrig hänt förrut eftersom han är mycket noggrann med sina bilar. Sen skulle vi byta en rem till buicken som såklart inte fanns någonstans! På mina hundpromenader så har varenda hare i hela Oxelösund bestämts sig för att skutta omkring framför Goliat så min höger arm är ca 30cm längre än min vänstra (Goliat mår i alla fall bra nu, men är fortfarande mager) så jag var inte så glad på min jaktglada hund! Nu på kvällen kunde jag ju såklart inte sova en stund för jag ska jobba till 03:00 i natt och jag hade satt i motorvärmaren så jag bara skulle sätta mig i bilen och åka till jobbet, men när jag kommer ut så ser jag att hela bilen fortfarande är täckt med snö!!! och till råga på allt så hade jag glömt nycklarna inne i lägenheten och porten var låst men som tur var så var Tommy hemma så jag fick ringa ner honom, men då kunde jag inte hitta fönsterskrapan till bilen och till råga på allt började tiden att rinna iväg. Men tillslut så kom jag iväg och inte kom jag försent heller så nu hoppas jag att natten går lugnt till och teoretiskt sett så är ju fredagen den 13 slut nu och istället så är det Alla hjärtans dag som är betydligt trevligare!! Fast jag ska jobba imorgon natt också men jag, Tommy och hundarna får njuta av varandras sällskap hela dagen i stället och kanske att man kan få en god frukost när man vaknar (jag hoppas du läser det här Tommy!!!). Ha en trevlig alla hjärtans dag oavsett om ni firar den tillsammans med pojkvännen eller om ni bara sitter och myser med hundarna! Det ska i alla fall jag göra!

Inga kommentarer: