söndag 8 februari 2009

Bilmekaniker

Ja, efter idag så funderar jag på att bli det, nä men jag är i alla fall förbannat stolt över mig själv. Följde med Tommy till garaget idag för han behövde ett par extra händer, för han håller på att dra sladdar och sånt för att vi ska få in lite ljud (inte så kul att åka runt med en gammal bergsprängare som knappt låter nått) och eftersom bilen är helt orginal så finns det inget. Så vi skulle alltså plocka bort bakre soffan och ryggstödet för att kunna dra sladdarna bak till bagageutrymmet. Och eftersom bilen är från -67 så ser ju allt helt annorlunda ut och instruktionsboken var på engelska, men jag tyckte att jag lyckades översätta riktigt bra i alla fall så här i efterhand när jag inte hade nått fel. Lite otympligt att försöka lyfta ut en stor helsoffa men det gick bra eftersom vi var två. Dessvärre märkte vi att den förra ägaren hade haft en inneboende i bilen: nämligen en/eller flera möss!! Det var fullt med råttbajs överallt och den hade tagit nästan allt skumgummi till sitt bo eller nått, så det var bara att hämta dammsugaren. Tommy drog alla sladdar skitbra, gömde dem under listen hela vägen bak så att de inte skulle synas, och sen var det bara att konka tillbaka med soffan och det gick också som en dans. Så nu sitter jag här och är så nöjd över min insats så ni kan inte ana, för jag är ingen höjdare på att försöka förstå någonting med bilar, allt sånt lämnar jag till min mycket kunniga pojkvän! Så det känns extra kul att jag kunde vara till så stor hjälp.


Vår pärla: Buick Skylark -67

3 kommentarer:

Anonym sa...

den är ju så grymt snygg! Har han låtit dig köra den efter att du råkade krocka? ;)

Anonym sa...

Jodå han har låtit mig köra alla hans bilar efteråt. Buicken är i alla fall helt underbar att köra!

Sofie sa...

Men nu när du har varit lite med i garaget måste han väll följa med på ett hund evenemang ;)

Snygg bil föresten.