tisdag 5 januari 2010

Jul, nyår och lite till

Just nu känns det som att livet rullar på helt utan mig, jag står liksom bredvid och ser på utan att vara delaktig -en väldigt skum känsla men jag har haft den sen julen. Så nu tänkte jag skriva några rader i alla fall, vill få det gjort innan jag åker till Mydog för annars blir det inte av.

Dan innan julafton hade vi förjul i Tuna, gjorde lite godis och åt skinkmacka på kvällen. Själva julafton firades hemma hos Per-Erik med god mat, trevligt sällskap, kalle anka och julklappsöppning. En hel drös med fyrbenta hade vi som vanligt också :). Juldagen fortsatte vi hemma hos min pappa, farmor kom dit också. Pappa hade gjort jättegoda revbenspjäll och Ingalill sin goda skaldjurspaté som jag älskar!! På annandagen åkte vi ut till Tuna igen för att äta ännu mer julmat. Vi åkte iväg och tog en rejäl promenad i Svalsta och resten av kvällen så spelade vi spel (Absolut överens eller som hund och katt -ett riktigt roligt spel!). På söndagen åkte vi upp till Tommys släkt i Södertälje och firade jul där, blev som tur var ingen mer julmat utan en god varm fisksoppa istället.

Nyårsafton åkte vi ut till Per-Erik, han bor ute i skogen så man hör knappt några smällar alls. Tommys mormor Lisbeth och Rolf var med också eftersom de var bortresta över julen. De hade med sig en supergod tjälknöl som tog slut på ett nafs (utan hundarnas hjälp)! Men dessvärre blev jag tvungen att överge alla för att åka in till Nyköping och jobba. Fick jobba över i nästan två timmar för det var så många som skulle ha taxi.

Några bilder blev det också:

Julbord i Tuna:





I väntan på maten!


I väntan på tomten!
Men nu så har 2010 påbörjats och ja det känns inte nått speciellt men imorgon hoppar jag och Taika på tåget till Götebord för tredagars utställning! Tack snälla Lotta för att vi får sova hos dig!!

1 kommentar:

Sofie sa...

Ha det så kul i Göteborg. Jag känner riktigt hur det rycker i utställningstarmen. Men vi får springa runt och låtsas här hemma i stället.

Lycka till och berätta gärna om det går bra.