tisdag 3 mars 2009

Inoff Katrineholm

Ja, i söndags åkte jag och Eva till Katrineholm för att vara med på en liten inoff. Vi hade bara Goliat och Taika med oss för min underbara mamma tog hand om Dominic och Kevin. Anledningen till att vi åkte var att jag kände att jag behöver träna på själva ställandet och då speciellt med Taika. Vi kom dit i god tid så jag hade chansen att varva ner och kolla på alla bedömningar innan, faraohundar dömdes av Ingela Kyrklund. Goliat var först in av våra hundar och han skötte sig perfekt, var precis som jag ville -totalt galen! :) ! Goliat är i särklass den roligaste hunden jag har ställt, inte för jag har ställt många hundar men han är verkligen speciell. Goliat vann öppenklassen och slutade som bh3, han kunde ha fått en bättre placering enligt mig men vi hade inte kunnat göra någonting annorlunda än vad vi gjorde. Sen var det bara att snabbt byta hund och in med Taika som var ensam i öppenklassen men tävlade mot en tik i bästa tik. Taika skötte sig jättebra, fast det känns lite konstigt efter att man har varit inne med ett krutpaket som Goliat, Taika är betydligt lugnare och mer harmonisk. Men det gick jättebra och hon slutade som BIR. Sen var det många timmar kvar till gruppen, det roliga var att Taika var helt annorlunda mot hur hon hade varit i rasen. Hon var TOKIG!!! Så jävla roligt, det var verkligen skitkul att ställa henne och hon placerade sig som fyra i gruppen. Båda hundarna fick fina kritiker och det som kändes viktigast för mig var att allt hade kännts så bra med både hundarna, känner inte att det hade jag kunnat göra annorlunda för att få bättre resultat. Och sen fick jag "perfekt visad" på båda hundarna och det känns extra kul eftersom det var därför jag åkte dit. Lite bilder på hundarna blev det också:


Goliat framför domarbordet


Taika framför domarbordet



Taika i gruppen, syns inte så bra men hon lipar :)

Gruppplaceringarna
Och sen fick jag ju chansen att prova mina nya utställningskläder! Ser riktigt snyggt ut om ni frågar mig!

3 kommentarer:

Sofie sa...

Snygg dress. Är det den nyinköpta?

Ska bli kul att ses snart även jag i nya kläder. Fast i grått och lila.

Annakarin @ Mathias.W sa...

Tack för bilderna på mina pojkar, de var i klart bättre kvalité än våra!
Grattis till resultaten. Det blev en bra & nyttig dag för alla tror jag :)

Vi ses /hörs!

Anonym sa...

Grattis till placeringarna! Låter jätteroligt med utställning, kommer själv ihåg hur det var när Freddy var yngre och tävlade... var hur kul som helst.

Och dressen du har är jättesnygg!