tisdag 17 mars 2009

Enköping

I söndags var det dags för årets första utställning för vår del och jag har verkligen längtat efter den! Kevin fick följa med som maskot. På utställningen väntade Jenny och Sofie men tyvärr var det totalt fullsatt så vi hamnade en bit ifrån dom. Alex jobbade i sekretariatet och det är henne jag måste tacka för en lyckad utställning, den var verkligen jätte bra! Goliats barnbarn Casper var också där och skulle ha sin debut i juniorklass mot två andra hanar. Casper var även först ut med Madelene och han uppförde sig väldigt bra för att vara hans andra (?) utställning och han vann över Kelamizas två hanar och slutade som BIRjunior och Bh3! Grattis!! Av våra hundar så var Goliat först in med mig i andra änden, han gick mot Valle (som slog Goliat i Skogås så jag var ganska nervös). Goliat var inte riktigt med på noterna i början och han ville inte lyssna på mig utan stod och trånade efter Champiz som stod utanför ringen! Men efter första varvet så släppte det och uppförde sig sådär som bara Goliat kan. Han stod bra och drev på som fan i rörelse och det var riktigt roligt att ställa honom. Och tro det eller ej så vann han! Blev rätt chockad när domaren bad mig ställa mig först! Men sen skulle Eva in i ringen med Taika och tävla mot Astrid i öppen klassen och jag kan inte rå för det men jag kan bara stå och titta på Taika och rysa för att hon är så vacker. Taika vann men man kunde fortfarande inte andas ut för tävlan om certet var kvar och om det tävlade Taika, Astrid och Heba. Och Taika tog det!! och placerade sig efter Champiz. Så nu kan Taika titulera sig som svenk champion! Helt jävla underbart!!! Jag var så glad att jag hade helt glömt bort att jag skulle in i ringen med Goliat så Jenny fick vänta i ringen medan jag hämtade Goliat från buren. Jag var ganska hispig och kunde inte riktigt koncentrera mig och det smittade av sig lite på Goliat men jag är ändå stolt över honom och vi gjorde vad vi kunde, Champiz gick segrande ur striden och blev BIR och hon var en värdig vinnare! Grattis Jenny!! Även fast det var över för vår del så stannade vi kvar och fikade, hade bakat krämbullar, och hejade på alla faraohundar i BISet. Det här var en riktig toppenutställning på många sätt; trevligt hundfolk, fina placeringar och en bra arrangerad utställning!






Goliat vet hur man showar i ringen!




Taika kan hon också!

Det hade inte kunnat sluta så mycket bättre än att vi fick åka hem med ett BIM och ett championat! Tack alla för en kanondag och jag hoppas att vi kan göra om det snart, fast då blir det utomhus!

7 kommentarer:

Sofie sa...

Supergrattis till Taikas championat och till Goliats BIM. Vädigt bra resultat för dagen tycker jag. Synd att vi inte ses nästa gång i stockholm. Det var jättekul att träffa er.

Norbergarna sa...

hej och tack för besöket på bloggen! Jo, jag har redan hört att förväntningarna jag har på oss är lite höga men jag kan liksom inte rå för det! Men jösses , ni är ju riktiga proffs så jag har ju hur mycket som helst att lära.

Tror faktiskt jag har en bild på bloggen som du tagit....Men har du fler så tack jätte gärna!
Å, så härliga Kevin är din? Jo, då har fler mackor med mig nästa gång=)

Anonym sa...

Grattis Emelie och Eva! Hoppas vi ses snart, ni måste ju komma och kolla valparna också... Vad sägs om tisdag 31 mars så jag är uppe i Sthlm?? Kram Sofie

Anonym sa...

Stort GRATTIS till championatet för Taika och BIM placeringen för Goliat!

Låter som ni har haft en härlig utställningsdag :-)

Ha det gott!

Anonym sa...

Grattis hela tjocka släkten önskar Goliats stolta son Primus med familj! Kram, Paula

Anonym sa...

Grattis! Önskar jag hade varit där, låter som ni haft en jättetrevlig dag! Hoppas vi är på samma utställning nångång i år. Hälsa Eva!
Kram Anna

Anonym sa...

GRATTIS! Vad roligt med Champion och cert! Helt underbart ju!