onsdag 8 juli 2009

Gotland Dog Show

Börjar med det vi avslutade semestern på Gotland med, nämligen tredagars utställningen i Visby. Jag har inte direkt någon lust att uppdatera efter fiaskot i måndags på vinthundsklubbens utställning så jag drar bara resultaten för vår del. På den nationella utställningen slutade Goliat som tredje bästa hane och Taika andra bästa tik för domare Dagmar Kenis från Storbritannien. Och på söndagens internationella utställning slutade Goliat även här som tredje bästa hane och Taika blev BIM med Cacib för Paul Scanlon. Torbjörn Skaar dömde på Vinthundsklubben och han placerade Taika som tredje bästa tik. Just nu så känns det som att man lika gärna kan stanna hemma resten av utställningsåret för jag börjar fundera på om jag verkligen är hemmablind. Men jag är ändå jätte stolt över våra hundar för de presterade oerhört bra på deras första tredagars utställning och den sista i hällande regn och de brydde sig inte ens och de fick kanonkritiker.
Lite bilder från lördagen och söndagen i alla fall, det spöregnade på måndagen så då ville jag inte ta fram kameran fast nu i efterhand så känns det som det hade varit en bra idé att fota lite.




2 kommentarer:

Ingrid sa...

Klart att du inte får ge upp!! Grejen är väl bara att det finns så många topphundar inom rasen i Sverige och att handlerna (finns det något sådant ord?)är så proffsiga. Och alla kan ju inte komma först. Titta på andra raser, standarden är inte lika hög överallt...
Kram från Ingrid med världens absolut bästa "ful"hundar ;)

Simon sa...

Dere kommer sterkere tilbake! ;) Og som Ingrid sier, kvaliteten på rasen i Sverige er høy.

Takk for kommentarene på min blogg!
Håper vi ses snart og at jeg og Izzie får truffet fine Goliat! Har dere planer om å stille i Norge da? Podencospesialen i august eller Norsk Vinner i Lillestrøm?